حضرت علی علیـه السلام درون حال نماز و در حالت ركوع بودند، ع مفهومی ماهی انشا وقتی شكایت مرد نیـازمند را شنیدند دست مباركشان را بـه طرف او دراز نمودند و به او اشاره كردند که تا انگشترش را بردارد. ع مفهومی ماهی انشا نیـازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علی علیـه السلام را از دستشان درآورد و با خود برد.

به گزارش تکناز بـه نقل از شیعه آنلاین ، اخیرا تصویری از انگشتری درون سایت های مختلف عراقی منتشر شده و گفته مـی شود کـه انگشتری منتسب بـه مولای متقیـان، أمـیر المؤمنین علی علیـه السلام است.

بر این روی این انگشتر عبارت «العزة لله» (عزت به منظور خداوند است) است، نوشته شده اما بـه نظر مـی رسد این ادعا نادرست هست زیرا رسم الخطی کـه در زمان حضرت علی علیـه السلام وجود داشته، اولا با خط موجود بر روی این انگشتر تفاوت دارد و دوما درون آن زمان از نقطه نوشتن استفاده نمـی شد درون حالی کـه در این انگشتر سه نقطه دیده مـی شود.

گفته مـی شود روزی درون زمان پیـامبر اکرم صلی الله علیـه و آله و سلم مردی نیـازمند وارد مسجد مسلمانان شد و از مسلمانان تقاضای کمک کرد امای بـه او توجهی نکرد. ع مفهومی ماهی انشا مرد نیـازمند دستش را بـه سمت آسمان بلند کرد و گفت: ع مفهومی ماهی انشا خدایـا شاهد باش درون مسجد رسول تو ازمسلمانان تقاضایی کردم ولیی بـه من پاسخ نداد.

حضرت علی علیـه السلام درون حال نماز و در حالت رکوع بودند، وقتی شکایت مرد نیـازمند را شنیدند دست مبارکشان را بـه طرف او دراز نمودند و به او اشاره د که تا انگشترش را بردارد. نیـازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علی علیـه السلام را از دستشان درآورد و با خود برد.

پیـامبر صلی الله علیـه و آله و سلم نیز درون حالی کـه نماز مـی خواندند صحنـه را مشاهده فرمودند. طولی نکشید کـه جبرئیل نازل شد و این آیـه را به منظور پیـامبر صلی الله علیـه و آله و سلم نازل کرد. إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ (مائده،آیـه 55): بدانید کـه ولی شما (فرمانده شما) فقط خدا و پیـامبر او وانى هستند کـه ایمان آورده‏اند؛ آنـها کـه نماز را بـه پا مى‏دارند و در حالى کـه در رکوع نماز هستند، زکات مـی دهند.

گفته مـی شود خبر نزول این آیـه و زکات امام علی علیـه السلام درون شـهر مدینـه منوره پیچید و به گوش همگان رسید.




[انگشتر حضرت‌ علی (ع) را ببینید !! + عکس ع مفهومی ماهی انشا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 09 Sep 2018 13:28:00 +0000